22 novembre, 2021
22 novembre, 2021

BREXIT: Mail Boxes Etc. Granollers t’assessora.

BREXIT: Mail Boxes Etc. Granollers t’assessora.

BREXIT: Mail Boxes Etc. Granollers t’assessora.

El 2021 comença amb una gran novetat, el Regne Unit ja no forma part de la Unió Europea, i per tant des del dia 1 de gener tampoc forma part de la Unió duanera Europea.

Tot i que estàvem avisats que això passaria, de sobte ens trobem amb canvis dins la dinàmica econòmica i comercial, i en sorgeixen dubtes sobre com ens pot afectar el nostre negoci. De fet ens afecta i molt, ja que ara qualsevol enviament a/des del Regne Unit ha de passar per la duana.

 

Des de Mail Boxes Etc. Granollers posem al teu abast el nostre servei d’assessorament en comerç internacional, perquè puguis consultar tots els dubtes que tens amb relació a la nova normativa i sobretot, per fer-te més fàcil les teves importacions i exportacions al Regne Unit.

Cada partner logístic ha adoptat un enfocament o solució diferent per gestionar aquest canvi, per això nosaltres estem a la teva disposició per trobar la millor operativa per les teves necessitats. A continuació t’expliquem els punts més importants que cal saber per seguir enviant o important mercaderies amb aquest país.

Com t’has de preparar?

  1. Verifica si els teus productes són classificables com a béns o com a documents.
  2. Assegura’t de disposar de número EORI: disposar el número EORI de l’exportador o l’importador.
  3. Recorda sempre adjuntar una factura (comercial o proforma) en anglès: disposar d’una factura amb una descripció detallada de tots els articles enviats, com l’origen i el valor. S’haurà d’especificar el Codi del Sistema Harmonitzat (HS) per les mercaderies enviades i descriure i classificar les seves mercaderies perquè siguin despatxades de manera adequada.
  4. Comprovar el tipus d’impost i l’import que s’haurà de pagar: els remitents que facin la venda de productes amb un valor igual o inferior a 135 £ al Regne Unit, seran responsables tant del cobrament com del pagament de l’IVA del Regne Unit per aquests enviaments. Per a béns venuts al Regne Unit per valor superior a les 135 £, l’importador seguirà essent responsable del pagament de l’IVA del país.
  5. Importador registrat (IOR): Si el destinatari no és el declarant, s’haurà de disposar d’un importador registrat (IOR). Per les empreses que exporten al Regne Unit, l’IOR ha de ser una entitat del Regne Unit.
  6. Consultar els temps de trànsit: aquest nou procés segur afectarà els temps de trànsit habituals.

 

El procés de l’enviament

Com comentàvem al principi d’aquest post, la circulació de béns entre el Regne Unit i la UE es considera comerç en un país extracomunitari, per tant:

  • S’han d’acomplir les formalitats duaneres per cada paquet, per tant es demanarà factura (comercial o proforma), declaració de lliure exportació i d’altres possibles certificats específics segons tipus de mercaderia.
  • L’acord de cooperació entre Regne Unit i la UE només aplica a les taxes de duanes, i per tant, a la majoria de casos, aquestes no s’aplicaran als béns que compleixin amb els requisits relatius a l’origen de les mercaderies. L’IVA en canvi, si s’aplicarà regularment.
  • Per poder beneficiar-se de l’acord on es contempla l’exempció d’impostos, és obligatori demostrar l’origen dels béns mitjançant la declaració a la factura
  • Els béns importats o exportats poden ser inspeccionats i això pot suposar un increment al temps de trànsit d’almenys un dia laborable.

 

L’IVA

Tot i que l’IVA no és aplicable en cas de transaccions no comercials (béns que no estan en venda) de valor inferior a 135 £ i no es preveuen impostos duaners per importacions dintre d’aquest llindar, cal saber que:

  • En vendes d’import baix (de £0 a £135) a empreses (B2B): l’IVA s’haurà de liquidar mitjançant el registre de l’IVA per l’importador a Regne Unit.
  • En vendes d’import baix (de £0 a £135) a particulars (B2C): l’IVA haurà de pagar-se al moment de la compra.
  • En vendes d’import superior a £135 (tant B2B com B2C): l’IVA, juntament amb els impostos s’haurà de liquidar en el moment de la importació al Regne Unit.

 

El nostre assessorament

Des de sempre l’objectiu del nostre equip és oferir un servei de qualitat i personalitzat als nostres clients. Per això disposem de servei d’assessorament en comerç internacional, per poder oferir, informació, eines i recursos que faciliten la contractació de tots els enviaments a l’estranger.

Les regulacions d’acord amb el Brexit i els canvis en relació amb els enviaments al Regne Unit no han fet més que començar, per això l’equip de professionals de Mail Boxes Etc. Granollers estem a la teva disposició per atendre’t i informar-te de qualsevol canvi. Contacta amb nosaltres.

El 2021 comença amb una gran novetat, el Regne Unit ja no forma part de la Unió Europea, i per tant des del dia 1 de gener tampoc forma part de la Unió duanera Europea.

Tot i que estàvem avisats que això passaria, de sobte ens trobem amb canvis dins la dinàmica econòmica i comercial, i en sorgeixen dubtes sobre com ens pot afectar el nostre negoci. De fet ens afecta i molt, ja que ara qualsevol enviament a/des del Regne Unit ha de passar per la duana.

 

Des de Mail Boxes Etc. Granollers posem al teu abast el nostre servei d’assessorament en comerç internacional, perquè puguis consultar tots els dubtes que tens amb relació a la nova normativa i sobretot, per fer-te més fàcil les teves importacions i exportacions al Regne Unit.

Cada partner logístic ha adoptat un enfocament o solució diferent per gestionar aquest canvi, per això nosaltres estem a la teva disposició per trobar la millor operativa per les teves necessitats. A continuació t’expliquem els punts més importants que cal saber per seguir enviant o important mercaderies amb aquest país.

Com t’has de preparar?

  1. Verifica si els teus productes són classificables com a béns o com a documents.
  2. Assegura’t de disposar de número EORI: disposar el número EORI de l’exportador o l’importador.
  3. Recorda sempre adjuntar una factura (comercial o proforma) en anglès: disposar d’una factura amb una descripció detallada de tots els articles enviats, com l’origen i el valor. S’haurà d’especificar el Codi del Sistema Harmonitzat (HS) per les mercaderies enviades i descriure i classificar les seves mercaderies perquè siguin despatxades de manera adequada.
  4. Comprovar el tipus d’impost i l’import que s’haurà de pagar: els remitents que facin la venda de productes amb un valor igual o inferior a 135 £ al Regne Unit, seran responsables tant del cobrament com del pagament de l’IVA del Regne Unit per aquests enviaments. Per a béns venuts al Regne Unit per valor superior a les 135 £, l’importador seguirà essent responsable del pagament de l’IVA del país.
  5. Importador registrat (IOR): Si el destinatari no és el declarant, s’haurà de disposar d’un importador registrat (IOR). Per les empreses que exporten al Regne Unit, l’IOR ha de ser una entitat del Regne Unit.
  6. Consultar els temps de trànsit: aquest nou procés segur afectarà els temps de trànsit habituals.

 

El procés de l’enviament

Com comentàvem al principi d’aquest post, la circulació de béns entre el Regne Unit i la UE es considera comerç en un país extracomunitari, per tant:

  • S’han d’acomplir les formalitats duaneres per cada paquet, per tant es demanarà factura (comercial o proforma), declaració de lliure exportació i d’altres possibles certificats específics segons tipus de mercaderia.
  • L’acord de cooperació entre Regne Unit i la UE només aplica a les taxes de duanes, i per tant, a la majoria de casos, aquestes no s’aplicaran als béns que compleixin amb els requisits relatius a l’origen de les mercaderies. L’IVA en canvi, si s’aplicarà regularment.
  • Per poder beneficiar-se de l’acord on es contempla l’exempció d’impostos, és obligatori demostrar l’origen dels béns mitjançant la declaració a la factura
  • Els béns importats o exportats poden ser inspeccionats i això pot suposar un increment al temps de trànsit d’almenys un dia laborable.

 

L’IVA

Tot i que l’IVA no és aplicable en cas de transaccions no comercials (béns que no estan en venda) de valor inferior a 135 £ i no es preveuen impostos duaners per importacions dintre d’aquest llindar, cal saber que:

  • En vendes d’import baix (de £0 a £135) a empreses (B2B): l’IVA s’haurà de liquidar mitjançant el registre de l’IVA per l’importador a Regne Unit.
  • En vendes d’import baix (de £0 a £135) a particulars (B2C): l’IVA haurà de pagar-se al moment de la compra.
  • En vendes d’import superior a £135 (tant B2B com B2C): l’IVA, juntament amb els impostos s’haurà de liquidar en el moment de la importació al Regne Unit.

 

El nostre assessorament

Des de sempre l’objectiu del nostre equip és oferir un servei de qualitat i personalitzat als nostres clients. Per això disposem de servei d’assessorament en comerç internacional, per poder oferir, informació, eines i recursos que faciliten la contractació de tots els enviaments a l’estranger.

Les regulacions d’acord amb el Brexit i els canvis en relació amb els enviaments al Regne Unit no han fet més que començar, per això l’equip de professionals de Mail Boxes Etc. Granollers estem a la teva disposició per atendre’t i informar-te de qualsevol canvi. Contacta amb nosaltres.

El 2021 comença amb una gran novetat, el Regne Unit ja no forma part de la Unió Europea, i per tant des del dia 1 de gener tampoc forma part de la Unió duanera Europea.

Tot i que estàvem avisats que això passaria, de sobte ens trobem amb canvis dins la dinàmica econòmica i comercial, i en sorgeixen dubtes sobre com ens pot afectar el nostre negoci. De fet ens afecta i molt, ja que ara qualsevol enviament a/des del Regne Unit ha de passar per la duana.

 

Des de Mail Boxes Etc. Granollers posem al teu abast el nostre servei d’assessorament en comerç internacional, perquè puguis consultar tots els dubtes que tens amb relació a la nova normativa i sobretot, per fer-te més fàcil les teves importacions i exportacions al Regne Unit.

Cada partner logístic ha adoptat un enfocament o solució diferent per gestionar aquest canvi, per això nosaltres estem a la teva disposició per trobar la millor operativa per les teves necessitats. A continuació t’expliquem els punts més importants que cal saber per seguir enviant o important mercaderies amb aquest país.

Com t’has de preparar?

  1. Verifica si els teus productes són classificables com a béns o com a documents.
  2. Assegura’t de disposar de número EORI: disposar el número EORI de l’exportador o l’importador.
  3. Recorda sempre adjuntar una factura (comercial o proforma) en anglès: disposar d’una factura amb una descripció detallada de tots els articles enviats, com l’origen i el valor. S’haurà d’especificar el Codi del Sistema Harmonitzat (HS) per les mercaderies enviades i descriure i classificar les seves mercaderies perquè siguin despatxades de manera adequada.
  4. Comprovar el tipus d’impost i l’import que s’haurà de pagar: els remitents que facin la venda de productes amb un valor igual o inferior a 135 £ al Regne Unit, seran responsables tant del cobrament com del pagament de l’IVA del Regne Unit per aquests enviaments. Per a béns venuts al Regne Unit per valor superior a les 135 £, l’importador seguirà essent responsable del pagament de l’IVA del país.
  5. Importador registrat (IOR): Si el destinatari no és el declarant, s’haurà de disposar d’un importador registrat (IOR). Per les empreses que exporten al Regne Unit, l’IOR ha de ser una entitat del Regne Unit.
  6. Consultar els temps de trànsit: aquest nou procés segur afectarà els temps de trànsit habituals.

 

El procés de l’enviament

Com comentàvem al principi d’aquest post, la circulació de béns entre el Regne Unit i la UE es considera comerç en un país extracomunitari, per tant:

  • S’han d’acomplir les formalitats duaneres per cada paquet, per tant es demanarà factura (comercial o proforma), declaració de lliure exportació i d’altres possibles certificats específics segons tipus de mercaderia.
  • L’acord de cooperació entre Regne Unit i la UE només aplica a les taxes de duanes, i per tant, a la majoria de casos, aquestes no s’aplicaran als béns que compleixin amb els requisits relatius a l’origen de les mercaderies. L’IVA en canvi, si s’aplicarà regularment.
  • Per poder beneficiar-se de l’acord on es contempla l’exempció d’impostos, és obligatori demostrar l’origen dels béns mitjançant la declaració a la factura
  • Els béns importats o exportats poden ser inspeccionats i això pot suposar un increment al temps de trànsit d’almenys un dia laborable.

 

L’IVA

Tot i que l’IVA no és aplicable en cas de transaccions no comercials (béns que no estan en venda) de valor inferior a 135 £ i no es preveuen impostos duaners per importacions dintre d’aquest llindar, cal saber que:

  • En vendes d’import baix (de £0 a £135) a empreses (B2B): l’IVA s’haurà de liquidar mitjançant el registre de l’IVA per l’importador a Regne Unit.
  • En vendes d’import baix (de £0 a £135) a particulars (B2C): l’IVA haurà de pagar-se al moment de la compra.
  • En vendes d’import superior a £135 (tant B2B com B2C): l’IVA, juntament amb els impostos s’haurà de liquidar en el moment de la importació al Regne Unit.

 

El nostre assessorament

Des de sempre l’objectiu del nostre equip és oferir un servei de qualitat i personalitzat als nostres clients. Per això disposem de servei d’assessorament en comerç internacional, per poder oferir, informació, eines i recursos que faciliten la contractació de tots els enviaments a l’estranger.

Les regulacions d’acord amb el Brexit i els canvis en relació amb els enviaments al Regne Unit no han fet més que començar, per això l’equip de professionals de Mail Boxes Etc. Granollers estem a la teva disposició per atendre’t i informar-te de qualsevol canvi. Contacta amb nosaltres.

Published On: novembre 22, 2021Categories: Notícies, Transport i logísticaTags: , ,
Published On: novembre 22, 2021Categories: Notícies, Transport i logísticaTags: , ,
Published On: novembre 22, 2021Categories: Notícies, Transport i logísticaTags: , ,

Altres publicacions interessants

Altres entrades interessants

Altres entrades interessants

Tens clar que és una “mostra” i com es declara davant de la duana? Saps quina és la seva implicació comercial?

 

L’ […]

  • Mail Boxes Etc. Granollers con Ucrania

Un cop complerts dos anys de l’inici de la guerra d’Ucraïna, Mail Boxes Granollers reafirmem el nostre compromís amb l’ajuda humanitària i la solidaritat amb els […]

 

El panorama del comerç en línia està en constant evolució, i adaptar-se a les tendències de l’e-commerce el 2024 emergents és fonamental per a l’èxit de qualsevol negoci […]