23 novembre, 2021
23 novembre, 2021
La importància de la tipografia
La importància de la tipografia
La importància de la tipografia
Sempre s’ha parlat molt sobre els sentiments i sensacions que transmeten els colors, però i la tipografia? Poden les fonts que emprem en escriure un text o crear una marca, transmetre emocions?
Com els colors, les tipografiestambé transmeten emocions i sensacions, i això és molt important tenir-ho en compte a l’hora escollir la font amb la que farem el logotip de la nostra empresa o el contingut, ja que aquesta haurà de transmetre els nostres valors de negoci.
Se’n diu psicologia de la tipografia i hem de parar atenció quan haguem d’escollir una font que utilitzarem al nostre negoci, ja que no serà la mateixa si volem mostrar-nos com un negoci modern que si ho volem fer com un de tradicional.
Per tant haurem de conèixer com s’agrupen les diferents fonts segons la psicologia de la tipografia:
Tipografies Serif: aquestes fonts provenen de l’època en que les lletres es tallaven a la pedra, als extrems es remataven amb serif. Dintre d’aquest estil trobarem diverses fonts, romanes, egípcies, però sempre amb serif. Aquest estil de tipografia aportarà una percepció, tradicional, institucional i respectable.
Sans Serif: aquesta tipografia també es coneix com a lletra de pal. Les traçades són totalment rectes. S’associen amb la tipografia comercial, ja que van molt bé per la impressió d’etiquetatges. Aquesta font transmet seguretat, modernitat i neutralitat. Aquesta font transmet seguretat, modernitat i neutralitat.
Script o manuscrites: la tipografia script és la que sembla que s’hagi escrit amb cal·ligrafia o en cursiva. Es fa servir per signatures ja que pot fer que la llegibilitat del text sigui més baixa. Aquesta tipografia aporta elegància, afecte i creativitat.
Fantasia o decoratives: les fonts decoratives, són tipografies que s’han creat exclusivament per una finalitat especifica. Aportaran personalitat i originalitat.
A partir d’aquesta classificació ens haurem de guiar per trobar la que doni la imatge i aporti els valors que volem mostrar com a negoci.
La majoria d’aquestes tipografies les trobarem en pàgines web especialitzades, es tracten de grans portals que disposen d’un buscador d’estil i en el que podem trobar centenars de models de diferents estils de lletres. Per fer-ne una primera cerca i agafar una idea del que volem, podrem fer servir aquests portals, però si volem un acabat professional d’acord amb la nostre imatge d’empresa, haurem de dirigir-nos a un dissenyador gràfic de confiança.
Sempre s’ha parlat molt sobre els sentiments i sensacions que transmeten els colors, però i la tipografia? Poden les fonts que emprem en escriure un text o crear una marca, transmetre emocions?
Com els colors, les tipografiestambé transmeten emocions i sensacions, i això és molt important tenir-ho en compte a l’hora escollir la font amb la que farem el logotip de la nostra empresa o el contingut, ja que aquesta haurà de transmetre els nostres valors de negoci.
Se’n diu psicologia de la tipografia i hem de parar atenció quan haguem d’escollir una font que utilitzarem al nostre negoci, ja que no serà la mateixa si volem mostrar-nos com un negoci modern que si ho volem fer com un de tradicional.
Per tant haurem de conèixer com s’agrupen les diferents fonts segons la psicologia de la tipografia:
Tipografies Serif: aquestes fonts provenen de l’època en que les lletres es tallaven a la pedra, als extrems es remataven amb serif. Dintre d’aquest estil trobarem diverses fonts, romanes, egípcies, però sempre amb serif. Aquest estil de tipografia aportarà una percepció, tradicional, institucional i respectable.
Sans Serif: aquesta tipografia també es coneix com a lletra de pal. Les traçades són totalment rectes. S’associen amb la tipografia comercial, ja que van molt bé per la impressió d’etiquetatges. Aquesta font transmet seguretat, modernitat i neutralitat. Aquesta font transmet seguretat, modernitat i neutralitat.
Script o manuscrites: la tipografia script és la que sembla que s’hagi escrit amb cal·ligrafia o en cursiva. Es fa servir per signatures ja que pot fer que la llegibilitat del text sigui més baixa. Aquesta tipografia aporta elegància, afecte i creativitat.
Fantasia o decoratives: les fonts decoratives, són tipografies que s’han creat exclusivament per una finalitat especifica. Aportaran personalitat i originalitat.
A partir d’aquesta classificació ens haurem de guiar per trobar la que doni la imatge i aporti els valors que volem mostrar com a negoci.
La majoria d’aquestes tipografies les trobarem en pàgines web especialitzades, es tracten de grans portals que disposen d’un buscador d’estil i en el que podem trobar centenars de models de diferents estils de lletres. Per fer-ne una primera cerca i agafar una idea del que volem, podrem fer servir aquests portals, però si volem un acabat professional d’acord amb la nostre imatge d’empresa, haurem de dirigir-nos a un dissenyador gràfic de confiança.
Sempre s’ha parlat molt sobre els sentiments i sensacions que transmeten els colors, però i la tipografia? Poden les fonts que emprem en escriure un text o crear una marca, transmetre emocions?
Com els colors, les tipografiestambé transmeten emocions i sensacions, i això és molt important tenir-ho en compte a l’hora escollir la font amb la que farem el logotip de la nostra empresa o el contingut, ja que aquesta haurà de transmetre els nostres valors de negoci.
Se’n diu psicologia de la tipografia i hem de parar atenció quan haguem d’escollir una font que utilitzarem al nostre negoci, ja que no serà la mateixa si volem mostrar-nos com un negoci modern que si ho volem fer com un de tradicional.
Per tant haurem de conèixer com s’agrupen les diferents fonts segons la psicologia de la tipografia:
Tipografies Serif: aquestes fonts provenen de l’època en que les lletres es tallaven a la pedra, als extrems es remataven amb serif. Dintre d’aquest estil trobarem diverses fonts, romanes, egípcies, però sempre amb serif. Aquest estil de tipografia aportarà una percepció, tradicional, institucional i respectable.
Sans Serif: aquesta tipografia també es coneix com a lletra de pal. Les traçades són totalment rectes. S’associen amb la tipografia comercial, ja que van molt bé per la impressió d’etiquetatges. Aquesta font transmet seguretat, modernitat i neutralitat. Aquesta font transmet seguretat, modernitat i neutralitat.
Script o manuscrites: la tipografia script és la que sembla que s’hagi escrit amb cal·ligrafia o en cursiva. Es fa servir per signatures ja que pot fer que la llegibilitat del text sigui més baixa. Aquesta tipografia aporta elegància, afecte i creativitat.
Fantasia o decoratives: les fonts decoratives, són tipografies que s’han creat exclusivament per una finalitat especifica. Aportaran personalitat i originalitat.
A partir d’aquesta classificació ens haurem de guiar per trobar la que doni la imatge i aporti els valors que volem mostrar com a negoci.
La majoria d’aquestes tipografies les trobarem en pàgines web especialitzades, es tracten de grans portals que disposen d’un buscador d’estil i en el que podem trobar centenars de models de diferents estils de lletres. Per fer-ne una primera cerca i agafar una idea del que volem, podrem fer servir aquests portals, però si volem un acabat professional d’acord amb la nostre imatge d’empresa, haurem de dirigir-nos a un dissenyador gràfic de confiança.
Altres publicacions interessants
Altres entrades interessants
Altres entrades interessants
VII Jornada Empresarial a Mail Boxes Granollers
La VII Jornada Empresarial a Mail Boxes Granollers sobre l’enviament de mostres a nivell internacional ha conclòs amb èxit. En […]
Tens clar que és una “mostra” i com es declara davant de la duana? Saps quina és la seva implicació comercial?
L’ […]
Un cop complerts dos anys de l’inici de la guerra d’Ucraïna, Mail Boxes Granollers reafirmem el nostre compromís amb l’ajuda humanitària i la solidaritat amb els […]