23 novembre, 2021
23 novembre, 2021

Logística urbana: l’última milla més eficient

Logística urbana: l’última milla més eficient

Logística urbana: l’última milla més eficient

La digitalització ha portat al món de la logística a una competició constant per respondre a les necessitats del consumidor. Un usuari que pren com a essencial la comoditat en rebre les seves compres així com la flexibilitat en els horaris.

La diferència entre oferir punts de conveniència o entrega en horari concret, a oferir una entrega estàndard, significa guanyar o perdre.

El consumidor actual fa que la logística estigui cercant camins per adaptar-se a les seves peticions. L’usuari fa la compra online i no sol estar a casa per rebre la comanda, per tant la opció de l’entrega a domicili ja no es competitiva. La feina dels operadors logístics es trobar la solució més viable per oferir la màxima comoditat possible pel destinatari.

D’aquestes necessitats han nascuts les xarxes de punts de conveniència, les consignes automàtiques o les entregues per franges horàries. Per arribar a aquest tipus d’empresa, el sector logístic ha hagut de accelerar processos i ser molt més eficient en el seu servei, oferint un gamma més diversa de tipus d’entrega. Tanmateix, el % d’entregues satisfactòries, és a dir, un bon servei, és el que més valora el client, no necessàriament la rapidesa.

Tenint en compte les noves necessitats del consumidor, estan sorgint noves empreses en el sector, i això esta fent que els proveïdors de transport hagin d’estar innovant de manera dinàmica i constant arribant a establir acords de col·laboració. Stuart, per exemple, sorgida al 2015, ja ofereix entregues programables cada 15 minuts. Per la seva banda DHL Express ja ha incorporat una aplicació pròpia, On Demand Delivery, que estableix un canal comunicatiu amb el client final per acordar diverses opcions d’entrega.

Els avanços tecnològics fan que el sector estigui en constant evolució, de fet es considera que la intel·ligència artificial en la logística creixerà un 43% anual fins al 2023. La tecnologia ha d’ajudar a fer més eficient la logística i la cadena de producció de les empreses, automatitzant processos i agilitzant la preparació de comandes i les entregues.

El camí factible és l’optimització de rutes, mitjançant els horaris personalitzats, la multiplicitat d’adreces d’entrega o fins i tot la integració amb eines com el Big Data o el Radio Frequency Identification.

La digitalització ha portat al món de la logística a una competició constant per respondre a les necessitats del consumidor. Un usuari que pren com a essencial la comoditat en rebre les seves compres així com la flexibilitat en els horaris.

La diferència entre oferir punts de conveniència o entrega en horari concret, a oferir una entrega estàndard, significa guanyar o perdre.

El consumidor actual fa que la logística estigui cercant camins per adaptar-se a les seves peticions. L’usuari fa la compra online i no sol estar a casa per rebre la comanda, per tant la opció de l’entrega a domicili ja no es competitiva. La feina dels operadors logístics es trobar la solució més viable per oferir la màxima comoditat possible pel destinatari.

D’aquestes necessitats han nascuts les xarxes de punts de conveniència, les consignes automàtiques o les entregues per franges horàries. Per arribar a aquest tipus d’empresa, el sector logístic ha hagut de accelerar processos i ser molt més eficient en el seu servei, oferint un gamma més diversa de tipus d’entrega. Tanmateix, el % d’entregues satisfactòries, és a dir, un bon servei, és el que més valora el client, no necessàriament la rapidesa.

Tenint en compte les noves necessitats del consumidor, estan sorgint noves empreses en el sector, i això esta fent que els proveïdors de transport hagin d’estar innovant de manera dinàmica i constant arribant a establir acords de col·laboració. Stuart, per exemple, sorgida al 2015, ja ofereix entregues programables cada 15 minuts. Per la seva banda DHL Express ja ha incorporat una aplicació pròpia, On Demand Delivery, que estableix un canal comunicatiu amb el client final per acordar diverses opcions d’entrega.

Els avanços tecnològics fan que el sector estigui en constant evolució, de fet es considera que la intel·ligència artificial en la logística creixerà un 43% anual fins al 2023. La tecnologia ha d’ajudar a fer més eficient la logística i la cadena de producció de les empreses, automatitzant processos i agilitzant la preparació de comandes i les entregues.

El camí factible és l’optimització de rutes, mitjançant els horaris personalitzats, la multiplicitat d’adreces d’entrega o fins i tot la integració amb eines com el Big Data o el Radio Frequency Identification.

La digitalització ha portat al món de la logística a una competició constant per respondre a les necessitats del consumidor. Un usuari que pren com a essencial la comoditat en rebre les seves compres així com la flexibilitat en els horaris.

La diferència entre oferir punts de conveniència o entrega en horari concret, a oferir una entrega estàndard, significa guanyar o perdre.

El consumidor actual fa que la logística estigui cercant camins per adaptar-se a les seves peticions. L’usuari fa la compra online i no sol estar a casa per rebre la comanda, per tant la opció de l’entrega a domicili ja no es competitiva. La feina dels operadors logístics es trobar la solució més viable per oferir la màxima comoditat possible pel destinatari.

D’aquestes necessitats han nascuts les xarxes de punts de conveniència, les consignes automàtiques o les entregues per franges horàries. Per arribar a aquest tipus d’empresa, el sector logístic ha hagut de accelerar processos i ser molt més eficient en el seu servei, oferint un gamma més diversa de tipus d’entrega. Tanmateix, el % d’entregues satisfactòries, és a dir, un bon servei, és el que més valora el client, no necessàriament la rapidesa.

Tenint en compte les noves necessitats del consumidor, estan sorgint noves empreses en el sector, i això esta fent que els proveïdors de transport hagin d’estar innovant de manera dinàmica i constant arribant a establir acords de col·laboració. Stuart, per exemple, sorgida al 2015, ja ofereix entregues programables cada 15 minuts. Per la seva banda DHL Express ja ha incorporat una aplicació pròpia, On Demand Delivery, que estableix un canal comunicatiu amb el client final per acordar diverses opcions d’entrega.

Els avanços tecnològics fan que el sector estigui en constant evolució, de fet es considera que la intel·ligència artificial en la logística creixerà un 43% anual fins al 2023. La tecnologia ha d’ajudar a fer més eficient la logística i la cadena de producció de les empreses, automatitzant processos i agilitzant la preparació de comandes i les entregues.

El camí factible és l’optimització de rutes, mitjançant els horaris personalitzats, la multiplicitat d’adreces d’entrega o fins i tot la integració amb eines com el Big Data o el Radio Frequency Identification.

Published On: novembre 23, 2021Categories: Notícies, Transport i logística
Published On: novembre 23, 2021Categories: Notícies, Transport i logística
Published On: novembre 23, 2021Categories: Notícies, Transport i logística

Altres publicacions interessants

Altres entrades interessants

Altres entrades interessants

  • MBE: Exportación e importación de vinos y cavas

El Barcelona Wine Week (BWW), saló de referència del vi espanyol de qualitat va tancar aquest any les portes amb xifres rècord: 952 cellers […]

VII Jornada Empresarial a Mail Boxes Granollers

La VII Jornada Empresarial a Mail Boxes Granollers sobre l’enviament de mostres a nivell internacional ha conclòs amb èxit. En […]

Tens clar que és una “mostra” i com es declara davant de la duana? Saps quina és la seva implicació comercial?

L’ […]