23 novembre, 2021
23 novembre, 2021

El negoci retail es digitalitza: punts més importants

El negoci retail es digitalitza: punts més importants

El negoci retail es digitalitza: punts més importants

L’augment del comerç electrònic ha transformat completament l’estratègia de ventes i el model comercial dels petits negocis. Pimes i autònoms han hagut de modernitzar-se, estar al dia de les tendències del mercat i pujar al vaixell de la transformació digital.


Tenint en compte que el comerç electrònic a Espanya va superar els 10.000 milions d’euros al tercer trimestre de 2018, un 30% més que l’any anterior, és important identificar els punts fonamentals perquè el negoci que es digitalitza triomfi.

Les punts bàsics per arribar a l’èxit:

  • Protecció de dades:

La protecció de dades és fonamental en el comerç digital. La GDPR va entrar en vigor al 2018 i els usuaris cada cop són més conscients del valor de les seves dades. Per tant la transparència dels negocis és un factor claus per aportar confiança i valor. Si vols que el teu negoci tingui èxit hauràs de posar especial atenció a complir les normatives de protecció de dades.

  • Pagament digital:

La venta omnicanal, online i offline, permet als comerços minoristes mantenir-se competitius i adaptar-se a les tendències del mercat. I tot i que el comerç electrònic està augmentant de manera exponencial, encara hi ha usuaris que els agrada la compra offline. Per tant, per mantenir el teu negoci online actualitzat, hauràs de oferir diverses modalitats de pagament digital, per adaptar-te a les necessitats de cada tipus d’usuari: des del pagament per targeta de crèdit, a la transferència, el pagament ajornat o inclús el contra reembors pels menys digitalitzats.

  • Automatització de processos

El comerç electrònic requereix desenvolupar un nou procés de venta, automatitzant processos com: el registre de client, la gestió de comandes i d’estocs, la logística o la facturació. Per això és important escollir correctament el software digital que farem servir per rendibilitzar i fer més operatiu el nostre e-commerce. Així simplificaràs processos i podràs concentrar-te en desenvolupar altres àrees del negoci.

  • Analítica web

Les dades que generen les compres o visites al teu negoci digital són clau per conèixer al teu client potencial, et permet preveure o endevinar les seves necessitats. L’anàlisi d’aquestes dades suposa un avenç per qualsevol sector ja que t’ajudarà a prendre decisions com a empresa, sempre basades en el comportament del teu client.

  • Experiència d’usuari

L’experiència de compra personalitzada n’és la clau de fidelització al mercat actual. Les empreses digitals han de tenir molt en compte l’experiència d’usuari al seu comerç, ja que adequar-lo a l’usuari , i avaluar l’eficàcia de les estratègies emprades en el flux de venta, aportarà valor i això es traduirà en un augment del benefici.

En definitiva, el salt a la venta online implica desenvolupar i transformar molts processos. L’adaptabilitat del teu negoci marcarà la diferència entre l’estancament o l’èxit.

L’augment del comerç electrònic ha transformat completament l’estratègia de ventes i el model comercial dels petits negocis. Pimes i autònoms han hagut de modernitzar-se, estar al dia de les tendències del mercat i pujar al vaixell de la transformació digital.


Tenint en compte que el comerç electrònic a Espanya va superar els 10.000 milions d’euros al tercer trimestre de 2018, un 30% més que l’any anterior, és important identificar els punts fonamentals perquè el negoci que es digitalitza triomfi.

Les punts bàsics per arribar a l’èxit:

  • Protecció de dades:

La protecció de dades és fonamental en el comerç digital. La GDPR va entrar en vigor al 2018 i els usuaris cada cop són més conscients del valor de les seves dades. Per tant la transparència dels negocis és un factor claus per aportar confiança i valor. Si vols que el teu negoci tingui èxit hauràs de posar especial atenció a complir les normatives de protecció de dades.

  • Pagament digital:

La venta omnicanal, online i offline, permet als comerços minoristes mantenir-se competitius i adaptar-se a les tendències del mercat. I tot i que el comerç electrònic està augmentant de manera exponencial, encara hi ha usuaris que els agrada la compra offline. Per tant, per mantenir el teu negoci online actualitzat, hauràs de oferir diverses modalitats de pagament digital, per adaptar-te a les necessitats de cada tipus d’usuari: des del pagament per targeta de crèdit, a la transferència, el pagament ajornat o inclús el contra reembors pels menys digitalitzats.

  • Automatització de processos

El comerç electrònic requereix desenvolupar un nou procés de venta, automatitzant processos com: el registre de client, la gestió de comandes i d’estocs, la logística o la facturació. Per això és important escollir correctament el software digital que farem servir per rendibilitzar i fer més operatiu el nostre e-commerce. Així simplificaràs processos i podràs concentrar-te en desenvolupar altres àrees del negoci.

  • Analítica web

Les dades que generen les compres o visites al teu negoci digital són clau per conèixer al teu client potencial, et permet preveure o endevinar les seves necessitats. L’anàlisi d’aquestes dades suposa un avenç per qualsevol sector ja que t’ajudarà a prendre decisions com a empresa, sempre basades en el comportament del teu client.

  • Experiència d’usuari

L’experiència de compra personalitzada n’és la clau de fidelització al mercat actual. Les empreses digitals han de tenir molt en compte l’experiència d’usuari al seu comerç, ja que adequar-lo a l’usuari , i avaluar l’eficàcia de les estratègies emprades en el flux de venta, aportarà valor i això es traduirà en un augment del benefici.

En definitiva, el salt a la venta online implica desenvolupar i transformar molts processos. L’adaptabilitat del teu negoci marcarà la diferència entre l’estancament o l’èxit.

L’augment del comerç electrònic ha transformat completament l’estratègia de ventes i el model comercial dels petits negocis. Pimes i autònoms han hagut de modernitzar-se, estar al dia de les tendències del mercat i pujar al vaixell de la transformació digital.


Tenint en compte que el comerç electrònic a Espanya va superar els 10.000 milions d’euros al tercer trimestre de 2018, un 30% més que l’any anterior, és important identificar els punts fonamentals perquè el negoci que es digitalitza triomfi.

Les punts bàsics per arribar a l’èxit:

  • Protecció de dades:

La protecció de dades és fonamental en el comerç digital. La GDPR va entrar en vigor al 2018 i els usuaris cada cop són més conscients del valor de les seves dades. Per tant la transparència dels negocis és un factor claus per aportar confiança i valor. Si vols que el teu negoci tingui èxit hauràs de posar especial atenció a complir les normatives de protecció de dades.

  • Pagament digital:

La venta omnicanal, online i offline, permet als comerços minoristes mantenir-se competitius i adaptar-se a les tendències del mercat. I tot i que el comerç electrònic està augmentant de manera exponencial, encara hi ha usuaris que els agrada la compra offline. Per tant, per mantenir el teu negoci online actualitzat, hauràs de oferir diverses modalitats de pagament digital, per adaptar-te a les necessitats de cada tipus d’usuari: des del pagament per targeta de crèdit, a la transferència, el pagament ajornat o inclús el contra reembors pels menys digitalitzats.

  • Automatització de processos

El comerç electrònic requereix desenvolupar un nou procés de venta, automatitzant processos com: el registre de client, la gestió de comandes i d’estocs, la logística o la facturació. Per això és important escollir correctament el software digital que farem servir per rendibilitzar i fer més operatiu el nostre e-commerce. Així simplificaràs processos i podràs concentrar-te en desenvolupar altres àrees del negoci.

  • Analítica web

Les dades que generen les compres o visites al teu negoci digital són clau per conèixer al teu client potencial, et permet preveure o endevinar les seves necessitats. L’anàlisi d’aquestes dades suposa un avenç per qualsevol sector ja que t’ajudarà a prendre decisions com a empresa, sempre basades en el comportament del teu client.

  • Experiència d’usuari

L’experiència de compra personalitzada n’és la clau de fidelització al mercat actual. Les empreses digitals han de tenir molt en compte l’experiència d’usuari al seu comerç, ja que adequar-lo a l’usuari , i avaluar l’eficàcia de les estratègies emprades en el flux de venta, aportarà valor i això es traduirà en un augment del benefici.

En definitiva, el salt a la venta online implica desenvolupar i transformar molts processos. L’adaptabilitat del teu negoci marcarà la diferència entre l’estancament o l’èxit.

Published On: novembre 23, 2021Categories: ecommerce, Notícies
Published On: novembre 23, 2021Categories: ecommerce, Notícies
Published On: novembre 23, 2021Categories: ecommerce, Notícies

Altres publicacions interessants

Altres entrades interessants

Altres entrades interessants

  • MBE: Exportación e importación de vinos y cavas

El Barcelona Wine Week (BWW), saló de referència del vi espanyol de qualitat va tancar aquest any les portes amb xifres rècord: 952 cellers […]

VII Jornada Empresarial a Mail Boxes Granollers

La VII Jornada Empresarial a Mail Boxes Granollers sobre l’enviament de mostres a nivell internacional ha conclòs amb èxit. En […]

Tens clar que és una “mostra” i com es declara davant de la duana? Saps quina és la seva implicació comercial?

L’ […]