25 novembre, 2021
25 novembre, 2021

Saps què és el Branding?

Saps què és el Branding?

Saps què és el Branding?

Sabies que es calcula que cada mes es creen 3,1 milions d’empreses noves? Això vol dir que en un any s’ha creat 37,2 milions de companyies. Només que un 10% siguin del mateix sector, 3 milions d’empreses estarien competint entre elles. Un bon branding és el que les fa diferenciar-se. Què és el branding? Què és el branding?

Sabem que aquest preàmbul pot semblar exagerat, però la realitat és que cada cop es fa més complicat diferenciar-se de la competència i captar l’atenció del públic global. Per això cal tenir una bona imatge de marca i una identitat corporativa molt treballada. I aquí arriba el branding corporatiu, molt important a l’hora de diferenciar-te de la resta de companyies. Si encara no saps que és el branding, t’ho expliquem.

Què és una marca?

Una marca és el que el públic pensa que ets. Una percepció fonamentada sobre com et veuen, quins sentiments els despertes i sobre el que diuen de tu. Pel teu negoci no hi ha res més important que la teva marca, ja que això és el que et defineix. La marca és la percepció que les persones construeixen a partir dels impactes que generes. Per tant la prioritat ha de ser construir una bona i sòlida identitat de marca creant expectativa i protegint-la.

La clau per diferenciar-se de la competència: el branding

Quan parlem de branding ens referim al procés de construir la marca mitjançant un plantejament estratègic per captar el nostre target, té relació directa i indirecta amb el nom i el logo que identifiquen la marca.

Aquest terme prové de l’anglès brand marca.
Branding és el terme que s’utilitza en màrqueting per parlar de la disciplina que aconsegueix arribar enamorar als clients i diferenciar-nos vers la competència.

La marca avui en dia pren molta força en un món on cada vegada és més complicat innovar i aportar valors afegits als productes. En aquest àmbit, el branding s’encarrega de donar l’atractiu a la marca, creant una història a partir dels valors i els objectius del projecte en si. A més aporta confiança cap a l’empresa millorant-ne la reputació.

Normalment es contracta empreses de disseny gràfic especialistes en aquest sector, per dissenyar la imatge corporativa de la teva marca i s’encarreguenn de tot, des de crear el logotip de la teva empresa fins a dissenyar cartells o imprimir targetes de visita totalment corporatives.

Els components d’un bon branding i una bona identitat visual

Identitat corporativa:

és la suma de característiques, valors i creences amb les que una empresa s’identifica, és la seva personalitat, el seu ADN. Es crea a partir de com la pròpia empresa es veu a si mateixa i vol que la percebi el seu públic, establint les bases i estil de la seva imatge corporativa. Ambdues van interrelacionades i s’influeixen.

La identitat corporativa és un factor intern controlable que es contraposa amb la imatge corporativa poc controlable i externa, per això s’ha de ser coherent creant una imatge sòlida i consistent, amb tots els trets de la identitat corporativa.

Per establir les bases de la identitat corporativa del nostre negoci haurem de fer-nos vàries preguntes: quin és el to del nostre negoci? Quin és el públic objectiu? És exclusiu? Recordem que és la primera impressió que tindrà el públic de la nostra marca.

Logotip

Més important inclús que el propi nom, és un disseny que acompanya o substitueix al nom de l’empresa i que ha de ser distintiu, perdurable i sostenible. Per això és molt important escollir una empresa experta en imatge corporativa que sàpiga dissenya logotips amb caràcter.

Naming

l’estratègia de marca comença per establir el nom que identifiqui i diferenciï la teva empresa de la resta. Ha de representar tot el que és la teva marca, ha d’explicar els teus valors, la teva història. Ha de representar tot el que es la teva marca, explicar els teus valors, la teva història.

Tipografia

És la clau d’una identitat visual efectiva, ja que pot implicar que reconeguin la teva marca de manera immediata gràcies a l’estil tipogràfic, sempre coherent i present en tots els elements comunicatius de la teva marca.

Colors

La paleta de colors de la teva marca s’ha d’escollir en coherència amb els valors i personalitat de la teva empresa. Mitjançant els colors s’estimula la diferenciació de marca.

Packaging

l’embalatge és un dels elements més emprats per fer màrqueting / branding. I és que ens estimula a confiar o no en una marca. Cada cop guanya més importància el material reciclat i/o reutilitzable emprat pels embalatges, i això també demostra el compromís de la marca amb el medi ambient.

Senyalística:

un clar identificador de la marca és des del rètol de la façana fins a la resta de decoració del negoci. Tots aquests elements hauran de respirar en sintonia, representant la nostra personalitat com a marca, identificant-nos i diferenciant-nos. tot i que anem evolucionen cap al less paper / no paper dintre de les empreses, encara es fan servir targetes de visita, flyers, fulletons o catàlegs, i aquestes són oportunitats per plasmar la personalitat de la nostra marca.

Els beneficis d’una bona identitat visual corporativa

La percepció que tingui el nostre target o públic objectiu de la marca fa, referència al posicionament d’aquesta. Si volem afegir una motivació extra per aconseguir que es decideixin per la nostra marca, voldrem que la percepció sigui alta i positiva.

Mitjançant el posicionament també podrem valorar la nostra reputació com a marca. Per tant per tal de crear una identitat visual corporativa que ens representi i ens diferenciï haurem d’establir molt bé la missió, visió, valors i objectius de la nostra marca.

Els usuaris ja no compren només productes, compren marques i experiències, és una suma d’aspectes emocionals i racionals. Per tant, un bon disseny estratègic de tots els elements enumerats anteriorment ens donaran més garanties d’èxit. Ja que estarem generant valor de marca, donant confiança i coherència i millorant la nostra reputació com a marca.

Com dissenyar una bona identitat visual corporativa

Definir la filosofía corporativa: será la base para tomar decisiones, estableciendo la misión, valores y principios de nuestra marca. Respondrem llavors les preguntes: Què fa la meva empresa? Com ho fa? A on vol arribar?

Crear la identitat visual corporativa

En base a les respostes contestades a l’hora de definir la filosofia corporativa, crearem una identitat que representi gràficament els valors de l’empresa.

Dissenyar un manual d’identitat corporativa

Recollirem en un manual d’identitat de la marca totes les normes d’ús per l’aplicació gràfica, per tal de garantir la coherència comunicativa i l’ús correcte de la marca a tots els elements visuals de la mateixa.

Elaborar una estratègia de comunicació

Per tal de controlar al màxim la transmissió dels valors com a marca, s’establirà una estratègia comunicativa.

Cuidar la reputació online

Haurem de conèixer la percepció que té el públic sobre el nostre negoci i la nostra marca per poder detectar i solucionar els problemes amb la nostra imatge de manera immediata. En definitiva, un bon branding parteix d’una bona imatge de marca i per crear una bona imatge de marca s’ha de treballar des d’una identitat visual corporativa sòlida i amb objectius i fonaments clars. Deixa’t aconsellar per experts en comunicació visual corporativa i disseny gràfic.

L’Estudi gràfic MBE formarà part del teu equip de màrqueting per establir els fonaments de la teva identitat corporativa.Si no ets una nova marca també et podem assessorar en el restyling de la teva marca i que expliqui els teus valors d’empresa, la teva història. Contacta’ns i ens adaptarem a les teves necessitats.

Sabies que es calcula que cada mes es creen 3,1 milions d’empreses noves? Això vol dir que en un any s’ha creat 37,2 milions de companyies. Només que un 10% siguin del mateix sector, 3 milions d’empreses estarien competint entre elles. Un bon branding és el que les fa diferenciar-se. Què és el branding? Què és el branding?

Sabem que aquest preàmbul pot semblar exagerat, però la realitat és que cada cop es fa més complicat diferenciar-se de la competència i captar l’atenció del públic global. Per això cal tenir una bona imatge de marca i una identitat corporativa molt treballada. I aquí arriba el branding corporatiu, molt important a l’hora de diferenciar-te de la resta de companyies. Si encara no saps que és el branding, t’ho expliquem.

Què és una marca?

Una marca és el que el públic pensa que ets. Una percepció fonamentada sobre com et veuen, quins sentiments els despertes i sobre el que diuen de tu. Pel teu negoci no hi ha res més important que la teva marca, ja que això és el que et defineix. La marca és la percepció que les persones construeixen a partir dels impactes que generes. Per tant la prioritat ha de ser construir una bona i sòlida identitat de marca creant expectativa i protegint-la.

La clau per diferenciar-se de la competència: el branding

Quan parlem de branding ens referim al procés de construir la marca mitjançant un plantejament estratègic per captar el nostre target, té relació directa i indirecta amb el nom i el logo que identifiquen la marca.

Aquest terme prové de l’anglès brand marca.
Branding és el terme que s’utilitza en màrqueting per parlar de la disciplina que aconsegueix arribar enamorar als clients i diferenciar-nos vers la competència.

La marca avui en dia pren molta força en un món on cada vegada és més complicat innovar i aportar valors afegits als productes. En aquest àmbit, el branding s’encarrega de donar l’atractiu a la marca, creant una història a partir dels valors i els objectius del projecte en si. A més aporta confiança cap a l’empresa millorant-ne la reputació.

Normalment es contracta empreses de disseny gràfic especialistes en aquest sector, per dissenyar la imatge corporativa de la teva marca i s’encarreguenn de tot, des de crear el logotip de la teva empresa fins a dissenyar cartells o imprimir targetes de visita totalment corporatives.

Els components d’un bon branding i una bona identitat visual

Identitat corporativa:

és la suma de característiques, valors i creences amb les que una empresa s’identifica, és la seva personalitat, el seu ADN. Es crea a partir de com la pròpia empresa es veu a si mateixa i vol que la percebi el seu públic, establint les bases i estil de la seva imatge corporativa. Ambdues van interrelacionades i s’influeixen.

La identitat corporativa és un factor intern controlable que es contraposa amb la imatge corporativa poc controlable i externa, per això s’ha de ser coherent creant una imatge sòlida i consistent, amb tots els trets de la identitat corporativa.

Per establir les bases de la identitat corporativa del nostre negoci haurem de fer-nos vàries preguntes: quin és el to del nostre negoci? Quin és el públic objectiu? És exclusiu? Recordem que és la primera impressió que tindrà el públic de la nostra marca.

Logotip

Més important inclús que el propi nom, és un disseny que acompanya o substitueix al nom de l’empresa i que ha de ser distintiu, perdurable i sostenible. Per això és molt important escollir una empresa experta en imatge corporativa que sàpiga dissenya logotips amb caràcter.

Naming

l’estratègia de marca comença per establir el nom que identifiqui i diferenciï la teva empresa de la resta. Ha de representar tot el que és la teva marca, ha d’explicar els teus valors, la teva història. Ha de representar tot el que es la teva marca, explicar els teus valors, la teva història.

Tipografia

És la clau d’una identitat visual efectiva, ja que pot implicar que reconeguin la teva marca de manera immediata gràcies a l’estil tipogràfic, sempre coherent i present en tots els elements comunicatius de la teva marca.

Colors

La paleta de colors de la teva marca s’ha d’escollir en coherència amb els valors i personalitat de la teva empresa. Mitjançant els colors s’estimula la diferenciació de marca.

Packaging

l’embalatge és un dels elements més emprats per fer màrqueting / branding. I és que ens estimula a confiar o no en una marca. Cada cop guanya més importància el material reciclat i/o reutilitzable emprat pels embalatges, i això també demostra el compromís de la marca amb el medi ambient.

Senyalística:

un clar identificador de la marca és des del rètol de la façana fins a la resta de decoració del negoci. Tots aquests elements hauran de respirar en sintonia, representant la nostra personalitat com a marca, identificant-nos i diferenciant-nos. tot i que anem evolucionen cap al less paper / no paper dintre de les empreses, encara es fan servir targetes de visita, flyers, fulletons o catàlegs, i aquestes són oportunitats per plasmar la personalitat de la nostra marca.

Els beneficis d’una bona identitat visual corporativa

La percepció que tingui el nostre target o públic objectiu de la marca fa, referència al posicionament d’aquesta. Si volem afegir una motivació extra per aconseguir que es decideixin per la nostra marca, voldrem que la percepció sigui alta i positiva.

Mitjançant el posicionament també podrem valorar la nostra reputació com a marca. Per tant per tal de crear una identitat visual corporativa que ens representi i ens diferenciï haurem d’establir molt bé la missió, visió, valors i objectius de la nostra marca.

Els usuaris ja no compren només productes, compren marques i experiències, és una suma d’aspectes emocionals i racionals. Per tant, un bon disseny estratègic de tots els elements enumerats anteriorment ens donaran més garanties d’èxit. Ja que estarem generant valor de marca, donant confiança i coherència i millorant la nostra reputació com a marca.

Com dissenyar una bona identitat visual corporativa

Definir la filosofía corporativa: será la base para tomar decisiones, estableciendo la misión, valores y principios de nuestra marca. Respondrem llavors les preguntes: Què fa la meva empresa? Com ho fa? A on vol arribar?

Crear la identitat visual corporativa

En base a les respostes contestades a l’hora de definir la filosofia corporativa, crearem una identitat que representi gràficament els valors de l’empresa.

Dissenyar un manual d’identitat corporativa

Recollirem en un manual d’identitat de la marca totes les normes d’ús per l’aplicació gràfica, per tal de garantir la coherència comunicativa i l’ús correcte de la marca a tots els elements visuals de la mateixa.

Elaborar una estratègia de comunicació

Per tal de controlar al màxim la transmissió dels valors com a marca, s’establirà una estratègia comunicativa.

Cuidar la reputació online

Haurem de conèixer la percepció que té el públic sobre el nostre negoci i la nostra marca per poder detectar i solucionar els problemes amb la nostra imatge de manera immediata. En definitiva, un bon branding parteix d’una bona imatge de marca i per crear una bona imatge de marca s’ha de treballar des d’una identitat visual corporativa sòlida i amb objectius i fonaments clars. Deixa’t aconsellar per experts en comunicació visual corporativa i disseny gràfic.

L’Estudi gràfic MBE formarà part del teu equip de màrqueting per establir els fonaments de la teva identitat corporativa.Si no ets una nova marca també et podem assessorar en el restyling de la teva marca i que expliqui els teus valors d’empresa, la teva història. Contacta’ns i ens adaptarem a les teves necessitats.

Sabies que es calcula que cada mes es creen 3,1 milions d’empreses noves? Això vol dir que en un any s’ha creat 37,2 milions de companyies. Només que un 10% siguin del mateix sector, 3 milions d’empreses estarien competint entre elles. Un bon branding és el que les fa diferenciar-se. Què és el branding? Què és el branding?

Sabem que aquest preàmbul pot semblar exagerat, però la realitat és que cada cop es fa més complicat diferenciar-se de la competència i captar l’atenció del públic global. Per això cal tenir una bona imatge de marca i una identitat corporativa molt treballada. I aquí arriba el branding corporatiu, molt important a l’hora de diferenciar-te de la resta de companyies. Si encara no saps que és el branding, t’ho expliquem.

Què és una marca?

Una marca és el que el públic pensa que ets. Una percepció fonamentada sobre com et veuen, quins sentiments els despertes i sobre el que diuen de tu. Pel teu negoci no hi ha res més important que la teva marca, ja que això és el que et defineix. La marca és la percepció que les persones construeixen a partir dels impactes que generes. Per tant la prioritat ha de ser construir una bona i sòlida identitat de marca creant expectativa i protegint-la.

La clau per diferenciar-se de la competència: el branding

Quan parlem de branding ens referim al procés de construir la marca mitjançant un plantejament estratègic per captar el nostre target, té relació directa i indirecta amb el nom i el logo que identifiquen la marca.

Aquest terme prové de l’anglès brand marca.
Branding és el terme que s’utilitza en màrqueting per parlar de la disciplina que aconsegueix arribar enamorar als clients i diferenciar-nos vers la competència.

La marca avui en dia pren molta força en un món on cada vegada és més complicat innovar i aportar valors afegits als productes. En aquest àmbit, el branding s’encarrega de donar l’atractiu a la marca, creant una història a partir dels valors i els objectius del projecte en si. A més aporta confiança cap a l’empresa millorant-ne la reputació.

Normalment es contracta empreses de disseny gràfic especialistes en aquest sector, per dissenyar la imatge corporativa de la teva marca i s’encarreguenn de tot, des de crear el logotip de la teva empresa fins a dissenyar cartells o imprimir targetes de visita totalment corporatives.

Els components d’un bon branding i una bona identitat visual

Identitat corporativa:

és la suma de característiques, valors i creences amb les que una empresa s’identifica, és la seva personalitat, el seu ADN. Es crea a partir de com la pròpia empresa es veu a si mateixa i vol que la percebi el seu públic, establint les bases i estil de la seva imatge corporativa. Ambdues van interrelacionades i s’influeixen.

La identitat corporativa és un factor intern controlable que es contraposa amb la imatge corporativa poc controlable i externa, per això s’ha de ser coherent creant una imatge sòlida i consistent, amb tots els trets de la identitat corporativa.

Per establir les bases de la identitat corporativa del nostre negoci haurem de fer-nos vàries preguntes: quin és el to del nostre negoci? Quin és el públic objectiu? És exclusiu? Recordem que és la primera impressió que tindrà el públic de la nostra marca.

Logotip

Més important inclús que el propi nom, és un disseny que acompanya o substitueix al nom de l’empresa i que ha de ser distintiu, perdurable i sostenible. Per això és molt important escollir una empresa experta en imatge corporativa que sàpiga dissenya logotips amb caràcter.

Naming

l’estratègia de marca comença per establir el nom que identifiqui i diferenciï la teva empresa de la resta. Ha de representar tot el que és la teva marca, ha d’explicar els teus valors, la teva història. Ha de representar tot el que es la teva marca, explicar els teus valors, la teva història.

Tipografia

És la clau d’una identitat visual efectiva, ja que pot implicar que reconeguin la teva marca de manera immediata gràcies a l’estil tipogràfic, sempre coherent i present en tots els elements comunicatius de la teva marca.

Colors

La paleta de colors de la teva marca s’ha d’escollir en coherència amb els valors i personalitat de la teva empresa. Mitjançant els colors s’estimula la diferenciació de marca.

Packaging

l’embalatge és un dels elements més emprats per fer màrqueting / branding. I és que ens estimula a confiar o no en una marca. Cada cop guanya més importància el material reciclat i/o reutilitzable emprat pels embalatges, i això també demostra el compromís de la marca amb el medi ambient.

Senyalística:

un clar identificador de la marca és des del rètol de la façana fins a la resta de decoració del negoci. Tots aquests elements hauran de respirar en sintonia, representant la nostra personalitat com a marca, identificant-nos i diferenciant-nos. tot i que anem evolucionen cap al less paper / no paper dintre de les empreses, encara es fan servir targetes de visita, flyers, fulletons o catàlegs, i aquestes són oportunitats per plasmar la personalitat de la nostra marca.

Els beneficis d’una bona identitat visual corporativa

La percepció que tingui el nostre target o públic objectiu de la marca fa, referència al posicionament d’aquesta. Si volem afegir una motivació extra per aconseguir que es decideixin per la nostra marca, voldrem que la percepció sigui alta i positiva.

Mitjançant el posicionament també podrem valorar la nostra reputació com a marca. Per tant per tal de crear una identitat visual corporativa que ens representi i ens diferenciï haurem d’establir molt bé la missió, visió, valors i objectius de la nostra marca.

Els usuaris ja no compren només productes, compren marques i experiències, és una suma d’aspectes emocionals i racionals. Per tant, un bon disseny estratègic de tots els elements enumerats anteriorment ens donaran més garanties d’èxit. Ja que estarem generant valor de marca, donant confiança i coherència i millorant la nostra reputació com a marca.

Com dissenyar una bona identitat visual corporativa

Definir la filosofía corporativa: será la base para tomar decisiones, estableciendo la misión, valores y principios de nuestra marca. Respondrem llavors les preguntes: Què fa la meva empresa? Com ho fa? A on vol arribar?

Crear la identitat visual corporativa

En base a les respostes contestades a l’hora de definir la filosofia corporativa, crearem una identitat que representi gràficament els valors de l’empresa.

Dissenyar un manual d’identitat corporativa

Recollirem en un manual d’identitat de la marca totes les normes d’ús per l’aplicació gràfica, per tal de garantir la coherència comunicativa i l’ús correcte de la marca a tots els elements visuals de la mateixa.

Elaborar una estratègia de comunicació

Per tal de controlar al màxim la transmissió dels valors com a marca, s’establirà una estratègia comunicativa.

Cuidar la reputació online

Haurem de conèixer la percepció que té el públic sobre el nostre negoci i la nostra marca per poder detectar i solucionar els problemes amb la nostra imatge de manera immediata. En definitiva, un bon branding parteix d’una bona imatge de marca i per crear una bona imatge de marca s’ha de treballar des d’una identitat visual corporativa sòlida i amb objectius i fonaments clars. Deixa’t aconsellar per experts en comunicació visual corporativa i disseny gràfic.

L’Estudi gràfic MBE formarà part del teu equip de màrqueting per establir els fonaments de la teva identitat corporativa.Si no ets una nova marca també et podem assessorar en el restyling de la teva marca i que expliqui els teus valors d’empresa, la teva història. Contacta’ns i ens adaptarem a les teves necessitats.

Altres publicacions interessants

Altres entrades interessants

Altres entrades interessants

VII Jornada Empresarial a Mail Boxes Granollers

La VII Jornada Empresarial a Mail Boxes Granollers sobre l’enviament de mostres a nivell internacional ha conclòs amb èxit. En […]

Tens clar que és una “mostra” i com es declara davant de la duana? Saps quina és la seva implicació comercial?

L’ […]

  • Mail Boxes Etc. Granollers con Ucrania

Un cop complerts dos anys de l’inici de la guerra d’Ucraïna, Mail Boxes Granollers reafirmem el nostre compromís amb l’ajuda humanitària i la solidaritat amb els […]