24 novembre, 2021
24 novembre, 2021

TENDÈNCIES PACKAGING 2019

TENDÈNCIES PACKAGING 2019

TENDÈNCIES PACKAGING 2019

No és notícia que el comerç electrònic està creixent de manera efervescent i que moltes empreses del sector retail s’estan digitalitzant per arribar al nou consumidor. Això demostra que el comerç electrònic està començant a dominar el mercat.


Per sobresortir entre les marques que estan inundant el món de les ecommerce, els negocis s’hauran d’esforçar en marcar la diferencia, sobre tot en el disseny dels seus productes. Això afecta directament al packaging, un factor essencial per millorar l’experiència del client en rebre la seva comanda.

Aquest any el packaging o embalatge dels productes és molt més personalitzat i atractiu, posant el focus en l’experiència sensorial del consumidor.

A continuació les tendències de packaging de 2019:

  1. Personalització: moltes marques han desenvolupat embalatge personalitzat i el retorn de la inversió ha estat molt positiu. Aquesta tendència fa uns anys que té gran impacte i és que la impressió digital fa que sigui molt més fàcil personalitzar els envasos dels productes. Un exemple molt clar d’aquesta tendència seria la campanya de publicitat feta per Nutella ®, quan va imprimir etiquetes del seu producte amb els noms dels clients que així ho demanaven. Aquesta iniciativa va fer que tan clients que habitualment compren el producte, també en regalessin a altres usuaris pel simple fet de tenir el seu nom.
    Els envasos personalitzats de Nutella ® es conserven i queden a les prestatgeries dels usuaris. Així Nutella ® aconsegueix donar més visibilitat a la seva marca convertint-se en un objecte decoratiu a casa dels seus clients. Difícil no comprar una cosa que té el teu nom, veritat?
  2. Flexibilitat: l’embalatge flexible també ha estat tendència en aquests últims anys. L’evolució i avenços en materials com el plàstic ecològic i les noves iniciatives de reciclatge han augmentat la popularitat d’aquest tipus d’embalatges. Les marques també es decideixen per aquest tipus d’embalatge ja que en facilita el transport i l’emmagatzematge i això suposa una reducció de costos. Tanmateix és molt més còmode pel client i disminueix l’impacte mediambiental.
  3. Sostenibilitat: els usuaris cada vegada valoren més que el packaging del producte que compren sigui sostenible. Les persones dia a dia som més conscients del seus efectes al planeta i moltes marques ho tenen en compte per oferir un embalatge ecològic i més favorable pel medi ambient. Des de bosses biodegradables fins a envasos reciclables o fets de materials biodegradables com: cànem, paper, algues o fongs. L’ús d’aquests material té molts efectes positius entre els que destaquem: la reducció del pes del paquet que per tant requereix menys energia per ser transportat i directament es redueix la contaminació.
  4. Orgull local: cada cop trobem més que la procedència d’un producte integrat en el disseny del seu envàs, fins a arribar a convertir-se en protagonista. Les marques aposten per posar en valor els elements més vinculats a la seva cultura i destacar-los.
  5. Cultura Millenial: actualment els gustos i motivacions de les generació millenial afecta al disseny en general. D’aquí que la influència de les xarxes socials ha fet que les marques vulguin aconseguir que els seus dissenys siguin dignes de sortir a una foto a Instagram. Aquest tipus de packaging serà creatiu i tindrà un punt sorprenent per tal de connectar amb el consumidor.

A l’Estudi Gràfic MBE som especialistes en packaging, explica’ns la teva idea i la creem per a tu.

No és notícia que el comerç electrònic està creixent de manera efervescent i que moltes empreses del sector retail s’estan digitalitzant per arribar al nou consumidor. Això demostra que el comerç electrònic està començant a dominar el mercat.


Per sobresortir entre les marques que estan inundant el món de les ecommerce, els negocis s’hauran d’esforçar en marcar la diferencia, sobre tot en el disseny dels seus productes. Això afecta directament al packaging, un factor essencial per millorar l’experiència del client en rebre la seva comanda.

Aquest any el packaging o embalatge dels productes és molt més personalitzat i atractiu, posant el focus en l’experiència sensorial del consumidor.

A continuació les tendències de packaging de 2019:

  1. Personalització: moltes marques han desenvolupat embalatge personalitzat i el retorn de la inversió ha estat molt positiu. Aquesta tendència fa uns anys que té gran impacte i és que la impressió digital fa que sigui molt més fàcil personalitzar els envasos dels productes. Un exemple molt clar d’aquesta tendència seria la campanya de publicitat feta per Nutella ®, quan va imprimir etiquetes del seu producte amb els noms dels clients que així ho demanaven. Aquesta iniciativa va fer que tan clients que habitualment compren el producte, també en regalessin a altres usuaris pel simple fet de tenir el seu nom.
    Els envasos personalitzats de Nutella ® es conserven i queden a les prestatgeries dels usuaris. Així Nutella ® aconsegueix donar més visibilitat a la seva marca convertint-se en un objecte decoratiu a casa dels seus clients. Difícil no comprar una cosa que té el teu nom, veritat?
  2. Flexibilitat: l’embalatge flexible també ha estat tendència en aquests últims anys. L’evolució i avenços en materials com el plàstic ecològic i les noves iniciatives de reciclatge han augmentat la popularitat d’aquest tipus d’embalatges. Les marques també es decideixen per aquest tipus d’embalatge ja que en facilita el transport i l’emmagatzematge i això suposa una reducció de costos. Tanmateix és molt més còmode pel client i disminueix l’impacte mediambiental.
  3. Sostenibilitat: els usuaris cada vegada valoren més que el packaging del producte que compren sigui sostenible. Les persones dia a dia som més conscients del seus efectes al planeta i moltes marques ho tenen en compte per oferir un embalatge ecològic i més favorable pel medi ambient. Des de bosses biodegradables fins a envasos reciclables o fets de materials biodegradables com: cànem, paper, algues o fongs. L’ús d’aquests material té molts efectes positius entre els que destaquem: la reducció del pes del paquet que per tant requereix menys energia per ser transportat i directament es redueix la contaminació.
  4. Orgull local: cada cop trobem més que la procedència d’un producte integrat en el disseny del seu envàs, fins a arribar a convertir-se en protagonista. Les marques aposten per posar en valor els elements més vinculats a la seva cultura i destacar-los.
  5. Cultura Millenial: actualment els gustos i motivacions de les generació millenial afecta al disseny en general. D’aquí que la influència de les xarxes socials ha fet que les marques vulguin aconseguir que els seus dissenys siguin dignes de sortir a una foto a Instagram. Aquest tipus de packaging serà creatiu i tindrà un punt sorprenent per tal de connectar amb el consumidor.

A l’Estudi Gràfic MBE som especialistes en packaging, explica’ns la teva idea i la creem per a tu.

No és notícia que el comerç electrònic està creixent de manera efervescent i que moltes empreses del sector retail s’estan digitalitzant per arribar al nou consumidor. Això demostra que el comerç electrònic està començant a dominar el mercat.


Per sobresortir entre les marques que estan inundant el món de les ecommerce, els negocis s’hauran d’esforçar en marcar la diferencia, sobre tot en el disseny dels seus productes. Això afecta directament al packaging, un factor essencial per millorar l’experiència del client en rebre la seva comanda.

Aquest any el packaging o embalatge dels productes és molt més personalitzat i atractiu, posant el focus en l’experiència sensorial del consumidor.

A continuació les tendències de packaging de 2019:

  1. Personalització: moltes marques han desenvolupat embalatge personalitzat i el retorn de la inversió ha estat molt positiu. Aquesta tendència fa uns anys que té gran impacte i és que la impressió digital fa que sigui molt més fàcil personalitzar els envasos dels productes. Un exemple molt clar d’aquesta tendència seria la campanya de publicitat feta per Nutella ®, quan va imprimir etiquetes del seu producte amb els noms dels clients que així ho demanaven. Aquesta iniciativa va fer que tan clients que habitualment compren el producte, també en regalessin a altres usuaris pel simple fet de tenir el seu nom.
    Els envasos personalitzats de Nutella ® es conserven i queden a les prestatgeries dels usuaris. Així Nutella ® aconsegueix donar més visibilitat a la seva marca convertint-se en un objecte decoratiu a casa dels seus clients. Difícil no comprar una cosa que té el teu nom, veritat?
  2. Flexibilitat: l’embalatge flexible també ha estat tendència en aquests últims anys. L’evolució i avenços en materials com el plàstic ecològic i les noves iniciatives de reciclatge han augmentat la popularitat d’aquest tipus d’embalatges. Les marques també es decideixen per aquest tipus d’embalatge ja que en facilita el transport i l’emmagatzematge i això suposa una reducció de costos. Tanmateix és molt més còmode pel client i disminueix l’impacte mediambiental.
  3. Sostenibilitat: els usuaris cada vegada valoren més que el packaging del producte que compren sigui sostenible. Les persones dia a dia som més conscients del seus efectes al planeta i moltes marques ho tenen en compte per oferir un embalatge ecològic i més favorable pel medi ambient. Des de bosses biodegradables fins a envasos reciclables o fets de materials biodegradables com: cànem, paper, algues o fongs. L’ús d’aquests material té molts efectes positius entre els que destaquem: la reducció del pes del paquet que per tant requereix menys energia per ser transportat i directament es redueix la contaminació.
  4. Orgull local: cada cop trobem més que la procedència d’un producte integrat en el disseny del seu envàs, fins a arribar a convertir-se en protagonista. Les marques aposten per posar en valor els elements més vinculats a la seva cultura i destacar-los.
  5. Cultura Millenial: actualment els gustos i motivacions de les generació millenial afecta al disseny en general. D’aquí que la influència de les xarxes socials ha fet que les marques vulguin aconseguir que els seus dissenys siguin dignes de sortir a una foto a Instagram. Aquest tipus de packaging serà creatiu i tindrà un punt sorprenent per tal de connectar amb el consumidor.

A l’Estudi Gràfic MBE som especialistes en packaging, explica’ns la teva idea i la creem per a tu.

Published On: novembre 24, 2021Categories: Impressió i disseny gràfic
Published On: novembre 24, 2021Categories: Impressió i disseny gràfic
Published On: novembre 24, 2021Categories: Impressió i disseny gràfic

Altres publicacions interessants

Altres entrades interessants

Altres entrades interessants

VII Jornada Empresarial a Mail Boxes Granollers

La VII Jornada Empresarial a Mail Boxes Granollers sobre l’enviament de mostres a nivell internacional ha conclòs amb èxit. En […]

Tens clar que és una “mostra” i com es declara davant de la duana? Saps quina és la seva implicació comercial?

L’ […]

  • Mail Boxes Etc. Granollers con Ucrania

Un cop complerts dos anys de l’inici de la guerra d’Ucraïna, Mail Boxes Granollers reafirmem el nostre compromís amb l’ajuda humanitària i la solidaritat amb els […]